Thursday

hidup

ini cerita aku. aku rasa hidup memang takkan terlepas dari terkena ujian. semuanya membuatkan aku berfikir masih adakah lagi harapan untuk aku terus bahagia. tapi apabila aku mengkaji semula pada dasarnya aku sebenarnya aku sudah cukup bertuah. ya mungkin? kehilangan dalam hidup memang menyakitkan. ya memang sangat sakit pada hati dan membawa kepada keheilangan kawalan terhadap emosi. dengan apa yang terjadi pada masa lampau buatkan aku sedikit hilang percaya terhadap manusia lain. ahh persetankan. aku mudah untuk jatuh hati dengan orang lain. tapi aku takkan sesekali mudah merobek kepercayaan org lain terhadap aku. *cuma jika mereka tidak jujur pada aku. ahh. apa guna kalau kau asyik mengharapkan sesuatu yang sempurna kalau kau sendiri tak sempurna. hidup ini perlu mencuba. biar pahit dan kelam, memang itu harus kau tempuhi. sebab bagi aku takdir itu telah siap tertulis sebelum dilahirkan. jadi perjalanan hidup ini hanyalah untuk diuji dan menjadi lebih baik. sekarang, aku harap kau jujur pada diri sendiri dan orang lain. aku akan menjaga kau selagi kau tidak mempermainkan kepercayaan aku. sungguhnya aku cuba menjadi apa yang terbaik untuk diri kau. biar apa didepan, sentiasa aku cuba untuk perbaiki. terima kasih.

No comments:

Post a Comment